Archiselect

Archiselect is een selectieve 1-to-1 communicatie met de architect, interieurarchitect, aannemers en andere beslissers in de bouwsector.

Innovatieve tools

Pluspoint ontwikkelde Archiselect 1-to-1 ‘HYBRIDE’, om op een pro-actieve en selectieve manier een dialoog ‘in person’ of ‘online’ aan te gaan met uw verschillende doelgroepen: architecten, interieurarchitecten, studiebureaus, aannemers, …

Archiselect onderscheidt zich door haar flexibiliteit in selecties, interactiviteit en efficiëntie.
Dit alles biedt Archiselect u aan op de meest betaalbare manier in onze sector !

Archiselect gaat voor u in gesprek met meer dan 3000 voorschrijvers in België en het GH Luxemburg:

  • Architecten residentieel (woningen, appartementen, collectiviteiten, …)
  • Architecten utiliteit (industrie, zorgsector, kantoren, openbare gebouwen, …)
  • Interieurarchitecten en interieurbouwers ( grote projecten)
  • Aannemers, projectontwikkelaars, promotoren (residentieel en utiliteit)

Archiselect Innovatieve en unieke 1-to-1 communicatie met de voorschrijver

Archiselect 1-to-1 communicatie speelt volledig in op de huidige situatie van bereikbaarheid en de noden van de voorschrijvers van vandaag: nieuwe bouwsystemen en producten ontdekken, technische kennis verwerven, in dialoog treden met toonaangevende bedrijven.

Archiselect kenmerkt zich door flexibiliteit, selectiviteit en pro-activiteit. Dit alles is met meer dan 40 jaar ervaring in communicatie in de bouw, kennis van de doelgroepen en recent marktonderzoek.

Dit maakt Archiselect uniek !

Archiselect “HYBRIDE”: 1-to-1 “In person”

Diepgaande selectie vormt de basis van een succesvol betaalbare actie

  1. Selectie van de doelgroepen (producent)
    Daarbij werd rekening gehouden met de voornaamste activiteiten van de doelgroep en het potentieel van de individuele voorschrijver in zijn sector.
  2. Selectie per regio (producent)
    U kunt zelf een keuze maken per regio: Vlaanderen (inclusief Brussel-Vlaamstaligen), Wallonië (inclusief Brussel-Franstaligen),
    GH Luxemburg.
  3. Selectie van de voorgestelde producten (voorschrijver)
    Het is de voorschrijver zelf die uit een pakket van ca. 7-8 producenten, 5-6 niet-concurrentiële producten kiest waarover hij een uitgebreide presentatie wenst. Het belang hiervan ontgaat u niet: een voorschrijver zal immers die producten uitkiezen die hem of haar op korte termijn interesseren in functie van concrete projecten. Uw slaagkans naar projectleads is dus zeer groot !
  4. Selectie van de communicatievorm (voorschrijver)
    Vandaag is iedereen vertrouwd met online communicatie. Daarnaast blijft persoonlijk contact voor vele voorschrijvers erg belangrijk.
    Daarom bieden wij de keuze aan de voorschrijver om de vorm van communicatie die hem of haar het best past te selecteren: 1-to-1” online” of 1-to-1” in person”.
    Een recente bevraging bij een groot aantal voorschrijvers uit de verschillende doelgroepen heeft uitgewezen dat 5% kiest voor een online presentatie, 95% blijft voorkeur geven aan een persoonlijk bezoek. Grotere bureaus hebben interesse in een presentatie aan een groep medewerkers.

ArchiSelect-PLUS als extra eerste contact na onze presentatie

Eerste opvolgingsgesprek bij de geïnteresseerden hierin (+/- 35%):

  • Overlopen van mogelijke documentatie (folders, technische datafiches, lastenboek)
  • Bezorgen van de gevraagde documentatie (digitaal en/of printversie)
  • Bezorgen van de digitale powerpoint-presentatie
  • Overlopen van de website
  • Overhandiging van een sample (wanneer aanwezig)
  • Doorgeven van de juiste regionale contactpersoon met naamkaartje of digitaal.

 

Efficiënt en doelgericht communiceren met uw doelgroep via Archiselect

Pro-activiteit

De voorschrijver krijgt een goed beeld
van de toepassingsmogelijkheden, de technische en esthetische eigenschappen en de voordelen van uw product.

Uw product wordt top of mind !

Interactiviteit

Tijdens de presentatie stellen wij een aantal gerichte vragen die we samen met u hebben voorbereid.

Zo weet u wat de bekendheidsgraad en productkennis is. Voor uw CRM-systeem ontvangt uw firma alle gegevens van de doelgroep.

U krijgt antwoord op al uw vragen !

Resultaatgericht

Dit laat u toe om een gerichte opvolging te organiseren vanuit uw eigen organisatie. Uit ervaring weten wij dat dit altijd resulteert in nieuwe contacten en vaak zelfs in concrete projecten.

Archiselect zorgt voor projectleads !

Archiselect, alle voordelen van het "HYBRIDE" systeem !

Voordelen voor de voorschrijvers:

  • Keuze van communicatievorm “online (5%)” en “in person (= keuze van 95%)”
  • Keuze van minimum 5 producten uit een aanbod van ca. 8 producenten
  • Professionele presentaties door ervaren consultants
  • Pro-activiteit: kennismaking met nieuwe producten en technieken
  • Interactiviteit: terugkoppeling van wensen en behoeften naar uw bedrijf voor opvolging
  • Efficiëntie en tijdsbesparing: presentatie van minimum 5 producten in één gesprek

Voordelen voor uw bedrijf:

  • Kwalitatieve en selectieve databank van voorschrijvers en decision makers
  • Mogelijkheden tot selecteren van doelgroepen en regio’s
  • Professionele presentaties door ervaren consultants
  • Kwalitatieve presentaties aan de hand van visuals
  • Gedetailleerd verslag van de gesprekken met concrete aanvragen en projectleads
  • Prospectietool voor de commerciële afdeling van uw bedrijf
  • Marketingtool met informatie omtrent tendensen in de bouwsector
  • Zéér budgetvriendelijk dankzij selectie van de juiste doelgroepen en de gerichte presentatie van uw product(en) in functie van de keuze van de voorschrijver
  • Meer dan 40 jaar ervaring met voorschrijvers in de bouwsector

Planning 2024

PLANNING Archiselect Belux
Periode 2024
Vlaamstalig
Franstalig
TOTAAL
Architecten met utiliteit-projecten
februari > mei 2024
700
300
1000
Architecten GH Luxemburg
april > mei 2024
100
100
Architecten met woningbouw-projecten
juni > december 2024
1000
300
1300
Architecten met utiliteit-projecten
augustus > december 2024
700
300
1000
Interieur-architecten (met grote projecten)
augustus > december 2024
300
100
400
PLANNING Archi-Select Belux
Periode 2024
Vlaamstalig
Franstalig
TOTAAL
ARCHITECTEN UTILITEIT
februari > april
550
200
750
INTERIEURARCHITECTEN UTILITEIT & VILLA’S
februari > april
250
80
330
GH LUXEMBURG ARCHITECTEN UTILITEIT
april > mei
0
80
80
ARCHITECTEN WONINGBOUW
(nieuwbouw en renovatie)
april > juli
550
200
750
INTERIEURARCHITECTEN UTILITEIT & VILLA’S
september > december
250
80
330
ARCHITECTEN UTILITEIT
september > november
550
200
750
ARCHITECTEN WONINGBOUW
(nieuwbouw en renovatie)
oktober > december
550
200
750
PROJECTONTWIKKELAARS, SOD-FIRMA’S, OPENBARE, INVEST, …
april > november
500
200
700